LA BASURA QUE COMEMOS

LA BASURA QUE COMEMOS

LA BASURA QUE COMEMOS / COMIDA BASURA: LA PLAGA DE LOS ALIMENTOS PROCESADOS

martes, 30 de septiembre de 2008

Caught in the junk food trap


Caught in the junk food trap

The Junk Food Trap - Marketing unhealthy food to children in Asia Pacific

The Junk Food Trap, a new report by Consumers International, reveals the lengths international brands such as Coca-Cola, Kellog's, KFC, McDonald's, PepsiCo and Nestlé go to when marketing unhealthy food to children in Asia Pacific.

In the process taking advantage of poor regulation at national levels and undermining efforts to curb obesity. South East Asia alone, faces an expected rise of 27.5% between 2005 and 2010 in the percentage of children who are clinically overweight - a faster increase rate than anywhere else in the world.

Download the report...
Read the press release



See also...
Code on Marketing of Foods and Non-alcoholic Beverages to Children; Junk Food Generation Campaign; World Consumer Rights Day 2008


--
AHANAOA A. C.
Lic. Nut. Miguel Leopoldo Alvarado
http://www.nutriologiaortomolecular.org/
http://www.seattlees.com/
Publicar un comentario

Humor organico

Detener el aumento de las enfermedades crónicas

Detener el aumento de las enfermedades crónicas
La epidemia de todos

por Víctor Hugo Durán

Se creía que las patologías crónicas eran "enfermedades de los ricos", pero ya no es así. Los países en desarrollo están padeciendo un aumento repentino de muertes y enfermedades debidas al cáncer, las cardiopatías, los accidentes cerebrovasculares y la diabetes.

La buena noticia es que casi todo esto puede evitarse.

VIDEO COMIDA CHATARRA